بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۱۶۱
ایسنا/خراسان رضوی رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌ها کمتر براساس داده‌ها صورت می‌گیرد در تلاش هستیم تا تمامی داده‌های ثبتی، افکارسنجی و رفتارسنجی را در مرکز ملی داده‌های زیارت پوشش داده تا به مدیران در امر زیارت برای تصمیم‌گیری‌های کلان کمک شود.
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

حسین افخمی روحانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاسیس مرکز ملی داده‌های زیارت اظهار کرد:‌ با توجه به اهمیت مسئله زائر و زیارت و ضرورت سیاست‌گذاری‌ و راهبری دقیق و هوشمندانه، لازم است که در زمینه حکمرانی توجه و اهتمام بیشتری به مسئله زیارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز ملی داده‌های زیارت مصوبه کارگروه ملی زیارت کشور است و در اسفندماه ۱۴۰۱ نیز مصوب شد، اضافه کرد: طی مصوبه‌ای که در زمینه این کارگروه ملی مطرح شد قرار است این مرکز در پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یک فعالیت پژوهشی دانشگاهی مستقر شود تا بررسی و تحلیل داده‌های زیارت در این مرکز صورت گیرد.

رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: سال گذشته یک فرآیند اجرایی و ساختاری در این خصوص طی شد که در اجرای این پروژه ابتدا به صورت آزمایشی در استان و سپس در سطح کشور نیز انجام می‌شود تا تصمیم‌گیری در حوزه زیارت مبتنی بر داده‌ها باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌ها کمتر براساس داده‌ها صورت می‌گرفت در تلاش هستیم تا تمامی داده‌های ثبتی، افکارسنجی و رفتارسنجی را در این مرکز پوشش دهیم تا به مدیران در امر زیارت برای تصمیم‌گیری‌های کلان کمک شود.

افخمی روحانی عنوان کرد: مصوبات کارگروه ملی زیارت به منزله مصوبات هیات وزیران است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم جریان خدمت‌رسانی به زائران را به صورت کمی و کیفی نیز ارتقا دهیم. جمع‌آوری اطلاعات آماری، بخشی از هدف راه‌اندازی مرکز داده‌های‌ زیارت است و ما به دنبال جمع‌آوری و ثبت تمامی اطلاعات و تحلیل‌های آماری مربوط به زیارت هستیم تا بتوانیم گزارش، تحلیل و طراحی متناسبی برای مسائل مختلف زیارت نیز داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها باید حمایت‌های خود را داشته باشند تا تمامی داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های کلان جمع‌آوری شود، چراکه زیارت به عنوان یک پیشران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در استان و کشور محسوب می‌شود و لازمه آن این است که تمامی ارگان‌های مربوطه مشارکت خود را در این زمینه به کار گیرند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر